Opgericht op 20 mei 1968

Ledenvergadering drukker bezocht dan vorig jaar

Met een opkomst van 32 leden was de ledenvergadering dit jaar drukker dan voorgaande jaren. Gelukkig begint iedereen zich al thuis te voelen in ons eigen pas verbouwde Bieshonk. Dat was dan ook de bedoeling van deze verbouwing: een warm en gezellig thuis.

Na de afgelopen roerige jaren verkeerde de vereniging dit jaar in een stuk rustiger vaarwater. Er is erg goed gepresteerd in het afgelopen seizoen, alleen hebben we nog steeds te maken met een te smalle selectie. Een verhoging van het ledenaantal staat dan ook nog steeds boven op de agenda van het bestuur.

Financieel is de vereniging het afgelopen jaar een stuk gezonder geworden. Het bedrag dag vorig jaar onder de streep stond met een min er voor is dit jaar verdubbeld, maar nu zonder die min. We zijn op de goede weg; nu nog een reserve opbouwen om tegenslagen zoals die van november 2004 gemakkelijker op te kunnen vangen.

Alle beschikbare verslagen werden goedgekeurd door de ledenvergadering. Ze zagen er dan ook goed verzorgd uit.

Helaas hebben we tijdens deze vergadering afscheid moeten nemen van twee bestuursleden, te weten Hugo van Pelt en Henriette van Dijk. Beide al vele jaren actief binnen de vereniging en bestuur. Het vertrek was ruimschoots te voren aangekondigd zodat het bestuur al verkennend op zoek kon naar een aantal geschikte kandidaten. Hugo en Henriette zijn uiteraard bedankt voor hen ongekende inzet in behoorlijk moeilijke jaren. Het moet na die jaren een goed gevoel zijn afscheid te nemen van een vereniging die goed op de rails staat. Vervanging is er intussen ook gevonden. Dian van Pelt en Annette Wijnja komen het bestuur versterken waarbij laatstgenoemde de zetel van Henriette over gaat nemen. In de komende bestuursvergaderingen gaan we natuurlijk beter met elkaar kennis maken en gaan we bezien hoe de takenpakketten ingevuld worden. Met meerderheid van stemmen zijn beide aangenomen.

Het bestuur heeft aangegeven het komende seizoen meer nadruk te willen leggen op de organisatie van de technische leiding in onze vereniging. Binnenkort gaan bestuur en zwemcommissie hierover brainstormen zodat er mogelijk een nog daadkrachtiger organisatie ontstaat.
Een eerste resultaat is het feit dat Ben met al zijn ervaring komende zomer langs de badrand staat om de jongste groepen beter op pad te helpen. Bij afwezigheid zal zijn plaats ingenomen worden door (nog altijd druk huizenbouwende) Arjon. We hebben op veel gebieden een goed jaar gedraaid, maar laten we dit maar als afsluitend hoogtepunt beschouwen.

Na afloop nog even een natje genuttigd en om 10.00 uur kon de sleutel van het Bieshonk omgedraaid worden.